El passat divendres 30/1/09 a l'església de la nostra parròquia vàrem organitzar junt a l'Associació de Comerciants una assemblea a on es convidaren als veïns i comerciants interessats en les obres municipals de remodelació de l'avinguda Mare de Déu de Montserrat.
Vàrem exposar i explicar els documents del projecte de que disposem i els presents pogueren expressar les seves inquietuts al respecte.
L'AVV vol agrair a tots els assistents la seva presència i vol fer-vos arribar les idees principals recollides.
Primer de tot volem manifestar l'èxit de participació d'aquesta assemblea que va comptar amb quasi 300 veïnes i veïns i mostrar el nostre compromís de mantenir informat a tothom que ha donat les seves dades.
Abans de començar us volem recordar:
- S'ha creat un comissió de seguiment que serà la interlocutora amb els caps de l'obra.
- Aquesta comissió partirà de les idees que explicarem a continuació.
- Es crearan grups de treball sobre temes específics ( seguretat,comunicació...) per la gent que vol aportar més coses però que no té temps per estar a la comissió de seguiment.
- Tothom ens pot fer arribar suggeriments a avvcanbaro@gmail.com i entrar a veure informació a la nostra web www.avvcanbaro.org
- Àrea verda- Es proposa una zona d'aparcament a la vorera sud (mar) d'àrea verda.
- Carril bus polivalent, el carril bus és alhora espai de càrrega i descàrrega i també espai d'aparcament de 19 a 8h i els caps de setmana i festius.
- Prioritat al vianant, haches és l'element clau de la proposta
- El projecte inclou la eliminació de barreres, dels elements aeris i el soterrament de línies etc…
- El projecte augmenta la centralitat de l'avinguda i promou la vida de barri.
- Els veïns estan preocupats per la manca d'aparcament que hi haurà a l'avinguda.
- S'ha criticat la Zona verda com a fórmula d'aparcament.
- Es comenta i s'explica que el carril bus, és un carril polivalent on es pot fer càrrega i descarrega de 30 minuts i es podrà aparcar a partir del vespres fins a les 8 del matí i tots els caps de setmana i festius.
- Es comenta que caldria fer algun aparcament de motos.
- Els comentaris generals son que cal conservar l'actual gir a l’esquerra del final del carrer Camèlies.
- Es proposa si no és possible fer la plaça una veritable rotonda i deixar un carril de gir per poder millorar la fluïdesa del trànsit
- Preocupa la mobilitat pels autocars que van al Parc Güell.
- També es proposa canviar el sentit de circulació en el tram final del carrer França.
- Sorgeixen diferents preguntes sobre com afectarà l'obra de desmuntatge del pas elevat de la Ronda del mig ( scalextric) i si el trànsit un cop acabes les obres augmentarà el volum de trànsit a l'avinguda.
- Queixes per la manca de mobilitat que ha provocat el tancament de la plaça Sanllehy.
- Es molt insegur perquè la gent fa imprudències i passa per la calçada, cal senyalitzar explícitament la perillositat.
- Es proposa fer "calaixos" dins les voreres pels contenidors i evitar que estiguin directament sobre la vorera
- Es valora que cal posar arbres que facin ombra i es pregunta que es farà amb els arbres actuals
- Es fan diversos comentaris sobre l'enllumenat de les voreres i es comenta que els fanals del tram ja remodelat de l'avinguda són insuficients. Es proposen faroles que tinguin una làmpada sobre la calçada i un braç que il·lumini les voreres
- Es demanen semàfors sonors.
- Rampes als pas de vianant i voreres no molt altes respecte la calçada.
- Es reclama que durant les obres es tinguin en compte com assegurar el pas de les persones amb mobilitat reduïda
- Es pregunta si el projecte solucionarà els problemes de clavegeram del passatge Redemptor. Els veïns d'aquest passatge mostren les seves queixes ja que es van fer obres de les voreres fa 2 anys.
- Es demana que es controli i es limiti l'ús de l'skate a la plaça Font Castellana.
- També es reclama que es completi la plaça Font Castellana per la banda de la biblioteca i s'executi el mirador programat.
- Es comenta que la plaça Font Castellana sempre està bruta, espatllada, apagada i a part és una pèrdua d'espai públic i caldria replantejar-la com a veritable plaça.
- Es pregunta perquè no hi ha administració present i es fan queixes de la poca participació veïnal en tot el procés.
- Els comerciants plantegen la zona blava.
- Es comenta que a part de fer una comissió permanent de seguiment de les obres es poden crear comissions de treball de diferents aspectes com: medi ambient, mobilitat, seguretat….
- També es comenta si no seria més adient haver posposat les obres un cop finalitzades les obres de metro.
- El darrer tram de la reunió s'ha comentat l'informació que disposa l'AVV sobre eles obres del metro.
Comentaris